torstai 29. tammikuuta 2015

Ei aina voi onnistua...pehmeää tofua...

No niin, koska mä en voi syödä kalaa, niin menin innoissani kauppaan ostamaan tofua, jota kehokuurilla saa myös syödä. Noh,otin halvimman tofun hyllystä sen enempää katsomatta.

Kotiin päästyäni, kun aloin  laittamaan tofua marinadiin, huomasin, että se on pehmeää tofua eli sehän hajosi käsiin.
Kuitenkin laitoin tofut marinadiin yön yli.

250g pehmeää tofua
2 valkosipulin kynttä
2 tl kuivattua timjamia
2 tl kuivattua basilikaa
rouhittua mustaa pippuria
1/2 sitruunan mehu

Tänään otin sitten tofun marinadista pannulle ja aloin paistaa sitä mössöä voissa.
No eipä se oikein miksikään muuttunut, ruskistunut tai muuta. En tiedä kuinka kauan sitä mössöä olisi pitänyt pannulla käännellä.
Otin mössön pannulta ja maistoin. Eiiii hyvä. Ei onnistunuut tällä kertaa mun keitokset.
Kyllä mä sen 150g grammaa vedin, mutta en tee tätä toisten.

Nyt sitten ehdotelemaan mulle hyviä reseptejä. Miten valmistetaan pehmeää tofua?

-Johanna


3 kommenttia:

  1. Pehmeää tofua käytetään lähinnä leivonnaisiin ja kastikkeisiin :-)
    Uuniperunallekkin siitä syntyy yrttien kanssa mukava täyte.

    VastaaPoista
  2. Mulla on ohje, jossa oli tehty soosi lihapullille tosta pehmeestä tofusta, mut en saanut siitä millään tavalla maistuvaa, joten unohdin koko homman... -Heli

    VastaaPoista
  3. Löysin blogisi kehokuurin Facebook -ryhmän kautta ja pitänee kommentoida muutamiin kirjoituksiisi. Minäkin tein innossani ekaa kertaa ikinä tofua ja hyi kamala, ei maistunut miltään vaikka yli yön annoin marinoitua ja sitten vasta paistoin. Kivahan se on sitten syömisen jälkeen lukea netistä, että tofu pitäisi kuivata ennen marinoimista, niin tarttuu marinadin maut paremmin. Nyt olen sitten metsästellyt tofua, että saisin vielä kerran kokeiltua mutta en nyt viikkoon ole löytänyt kuin valmiiksi marinoituja tofuja. Haluaisin löytää sellaisen kiinteämmän tofun, jos siitä tulisi parempaa kuin tuosta pehmeästä.

    VastaaPoista